maandag 24 september 2012

Nick & Simon




Nick & Simon

Voordat mensen denken:”Silvana? Palingpop? Dat is geen hardrock, hoor!” Wees maar niet bang, geen paniek! Ik houd nog steeds van snoeiharde gitaren. Maar desondanks wil ik het toch eens hebben over Nick & Simon, de koningen van de palingsound.

In mijn jeugd was er al iets als Cats en nog iets met zussen, geloof ik, maar de heren Schilder en Keizer zijn zelfs Jan Smitje voorbij.

Volkomen hysterisch hoor ik mijn buurvrouw stofzuigen op deze sound. Doordat de stofzuiger niet echt geluidsarm is, gaat de cd-speler op vol volume. Op een of andere manier zie ik dat de buren dat niet eens erg vinden. Nee, dát zou ík eens moeten proberen met Rammstein. Dan krijg ik een stuk minder sympatie.

Ik ken geen enkel liedje van ze (nou… Rosanne dan, helaas wel) En sympatiek… dát zijn ze.
Natuurlijk ken ik ze voornamelijk van The Voice. Een programma wat ik waarschijnlijk nooit zou kijken, als mijn kinderen er niet naar zouden kijken. Doe mij maar een Scandinavische thriller of Engelse detective. Maar wát zijn ze leuk als jury! Gebbetje hier, grapje daar, iedereen is dol op ze, en goudeerlijk. Je kúnt gewoon niets tégen ze hebben.

Maar laten we het dan even over de merchandising hebben:
t-shirts en hoodies (allemaal in damesmodel!), de mok, schoudertas, halsketting, de muts, telefoonhoesje, cap, keykoord, sleutelhanger en natuurlijk het hoofdkussen. Laten we de levensgrote poster niet vergeten. Je zou je toch de tandjes schrikken als je kamer inloopt en je ziet die twee gasten hangen?

Zijn er trouwens mannen die fan zijn? En wat kopen zij dan? De cd’s?

Wanneer denk je als artiest nadenkend over je merchandising: ”Hmmm, Simon, wat denk jij? Zullen we zo’n dekbedovertrek dan maar níet doen?”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten